tisdag 24 mars 2009

Valje + Kjuge istället för vila


Var riktigt inställd på att ta det lugnt och njuta av kaffe och sen ta en stilla joggingtur igår. Istället blev jag smsbombad av Dan Gärdenfors som tyckte att det var en mycket bättre ide att åka ut och klättra. Jag var trött men egentligen kunde jag inte annat än att hålla med honom. Det var en fantastisk ide! Packade mina grejer och så åkte vi iväg till det “nya” stället Valje. Hade aldrig varit där innan och vi hade kul i några timmar. De mest framträdande skillnaderna mot Kjuge är att det är brantare och lägre block. Hittade två problem som jag tyckte var riktigt fina, Resandets Mentala Begränsningar (RMB) och Valje Nöje. Jag måste bara fråga. Vad är dealen med att limma fast ett grepp som gått av i mitten av taket på RMB när man inte ens behöver använda det. Och om man nu nödvängidvis måste göra det, varför då göra ett så fruktansvärt dåligt jobb. Jag likställer det med chipping och det drar ner helhetsintrycket av problemet. Jaja, häftig klättring var det i alla fall.

Efter Valje åkte vi till EKO :- och köpte godis, LAJFSTAJL! Sen snabbt till Kjuge.

Vi gick till Marionett som var ett av Dans gamla projekt. Han rev av det snabbt och jag fick också gjort det. Gick för att prova Alkemisten och var riktigt nära att flasha den. Fick den i tredje försöket och kan bara hålla med om att den är svårgraderad. Jag skulle tro att den är ca 7B-7B+.

Dan började sen jobba moves på Våroffer och hade till slut mot sin egen övertygelse lyckats göra alla moven. Next time man!

Därefter var det dags för uppborstning av nytt projekt och det visade sig vara mycket hårdare än jag trott, coolt! Ska ut och prova igen på torsdag.

Kort sagt en riktigt rolig dag med Dan. Länge sen vi sågs och vi fick snacka mycket skit :)

2 kommentarer:

Anonym sa...

...hvad er det for et projekt, Kalle?
-/r

Anonym sa...

Bra av dig att ge ett gradförslag på Alkemisten. Ska sluta fega och istället säga att 7b+ låter som ett vettigt förslag. Dock reserverar jag mig lite med att säga att det är riktigt svårt att gradera det pga av att det är 1 move på ett sva.

PS Kul med all aktivitet på bloggen! DS