tisdag 3 mars 2009

Dagen allt var blött, och allt tickades!



Idag åkte Lill-Erik Grandelius, Martin “Legenden” Fransson och jag ut till Hultastenen. Vädret var perfekt och inget skulle stoppa oss. Tyvärr var hela stenen på något konstigt sätt blöt ändå. Men vi gav inte upp. Fram med handdukar och krita, oldschool-style. Inga eldkastare här inte.

Vi började värma på det mest torra problemet Kusin Vitamin. Jag hade inte gjort det innan och det var riktigt fint! Efter detta provade jag och Martin på Tvekampen 8A. Jag fick gjort den ganska snabbt efter att ha jobbat lite beta. Martin föll på sista movet två gånger!!! Riktigt synd. Du tar den nästa gång, man!

Efter detta gjorde Erik en snabb bestigning av Holmgång 7C(+). Ett fint problem som jag också gick på. Nu var det dock min tur att falla på sista movet (3 gånger!!!) och sönderpumpad fick jag till slut ge upp.

Vidare på Högmod 7C+ gick vi ner och lånade bondens stege så vi kunde torka upp problemet. Vi jobbade igenom movesen och helt plötsligt flyger Erik upp för även denna klassiker. Videobevis finns ovan. Jag och Martin försökte också men fick vika oss. Jag vek mig först efter att ha trampat av ett viktigt steg i traversen till det långa movet. Tonys kneedrop är inte längre möjlig :( Nu kunde Martin istället stila med ett gott froggymove så det är fortfarande möjligt att göra hela problemet.

Efter Högmod var jag helt slut och bestämde mig för att filma istället. Erik och Martin gick på Mamma Mu 7C istället och lyckades båda toppa ut!

Kort sagt var det en fantastisk dag, framförallt för Lill-Erik som dominerade alla klätterstilar som slängdes på honom idag. På vägen hem visade han dock att även den meste komplette människa har sina brister, hans var kartläsning. Vi fick en go turne runt Skåne innan det äntligen var dags för dusch.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för en grym klätterdag boyz och kul att vi lyckades fånga Eriks epic på Högmod!

Climbersmedia 2008 sa...

L-E klättrar bäst när ni andra håller käften, så tänk på det i fortsättningen, inget tjafs när L-E är i farten!
;-)

Anonym sa...

fin film. men snälla använd vimeo istället för blogger och youtube! det går lika snabbt och är betydligt trevligare att titta på!

lajfstajl sa...

men jag vet inte hur man importerar vimeo in i bloggen, har precis fattat hur man får in youtube videos via windows live writer. hjälp

Anonym sa...

Det er nemt nok Kalle... klik på ikonet embed på video klippet som du oploader til vimeo-> kopier koden og smid den ind som html i blog indlægget.
Hilsen René.

iøvrigt fedt med alle disse videoer og updates.

Anonym sa...

Starkt av alla! Jag vill betona att Tonys franka fuskteknik naturligtvis inte användes av förstabestigaren som istället gick på skånsk (& norrländsk) power med låsning och froggy. Jag är glad att ordningen är återställd tack vare fin chipping från Kalle...

Anonym sa...

franSka skall det vara

Anonym sa...

Det verkar som att lillen har blivit alltför kaxig och respektlös av allt den feta maten den skånska myllan ger. Skicka upp han till Oslo så vi får stramme upp han lite...