måndag 23 mars 2009

Update

Vad har hänt sen sist? Senast jag skrev någonting var efter att ha klättrat Chasing the Dragon i Mellby.

DSC_0056mod 
Dagen efter åkte jag, Gross och Walker ut till Manges highball High Voltage! Walker kritade upp den och vi började jobba moven. Jag körde på samma beta som Mange och Walker körde på en stenhård gastonbeta som jag inte ens ville prova :) När jag väl kom förbi första kruxet och stod inför toppkruxet så bailade jag. Nästa gång provade jag men vågade inte släppa loss tillräckligt, ett långt move ut till höger till en känslig sloper. Istället panikfreestylade jag och hittade ett grepp rakt upp från crimpen. Detta öppnade för en annan beta där man klev upp på Walkers gaston och sen gjorde ett känsligt flytt till ett mycket bra grepp. Därefter ett lätt flytt till kanten. Landningen är sämre men flyttet är mer säkert än på Manges sätt.

DSC_0054Walker borstar upp High Voltage 7C+/8B

Senare på dagen åkte jag ner till Skåne igen och i lördags var det dags för Kjuge. Jag har aldrig varit så nära att göra Sonic sittstart. Hade en helt annan känsla den här gången och trodde nästan att jag skulle göra den. Nåväl. Nästa gång. Istället provade jag ett nytt projekt till höger om Fina Areten. Väldigt fin ståstart, men gissar på att det är stenhårt! Efter detta blev det en riktigt lång klätterdag där jag försökte klättra alla problem som kom ivägen. Det gick väldigt bra och jag fick en ordentlig genomkörare. Christofer Björklund var nere och hälsade på och jobbade på Sonic och Lithium men fick inte gjort någon av dem. Gross körde på Huggsexa och var väldigt nära men det blev ingen send den här gången.

På kvällen var det fest i Franska Stugan. Vi v ar ett riktigt gott gäng och bland andra kom tvillingarna Warfinger ner från Karlskrona. Mäktigt!

DSC_0065 Warfingers + Jonas

Dagen efter var lite av en bakisdag. Jag kom upp på Stress 7B. En highball som avslutas med några meter slabklättring men kände inte att jag hade självförtroendet att gå helt till topps. Obehagligt men ändå bra att ta det beslutet när det inte känns bra.

Christofer hade en sjuk sändardag och började med Lithium och drog sen av Sonic, båda hans projekt! Grattis!

Nu sitter jag i Lund och har haft en lugn morgon. Ska jag ut och klättra idag eller nöja mig med en joggingtur? Jag är lite sliten.

Inga kommentarer: