tisdag 31 mars 2009

Highball heaven


Dagens video visar Lill-Erik när han tar sig upp för Crescendo 7C. En av de finaste hårda högbollarna i Kjuge. Därefter var han ruskigt stabil på Alla vill till himmelen… 7C+(8A?) och lyckades till sist även med en bestigning av Mr Magnet :) Stort grattis man, stark i kropp och sinne!

Legenden Martin Fransson lyckades även han göra Crescendo och gjorde sen en snabb repetition av Girighet 7C. Det ifrågasätts om graden håller vilket vi väntat oss men vi avvaktar fler repetitioner innan beslut tas :) Mot slutet av dagen var Martin riktigt nära att göra Imperator låg start 8A. Nästa gång man!

Själv väntade jag in mitt absolut största hjärnspöke någonsin, Alla vill till himmelen men ingen vill dö 8A+. Jag satte mig ner med hemska bilder av brutna ben och känslan av händer som glider i huvudet men stängde av för det och pumpade snabbt igenom sittstartsmoven. Hade bestämt mig för att göra sitten direkt istället för den mer klassiska ståstarten då jag antagligen inte kommer vilja göra den fler gånger. Väl uppe i kruxet kände jag mig stark och drog snabbt förbi det. Däremot när det känsliga movet upp till själva topptraversen kom tvekade jag lite och kände mig för ett par gånger. Till slut bestämde jag mig bara för att gå och tog den slopiga crimpen och la upp heel-hooken. Det gick vägen och precis som jag gjort en gång tidigare stod jag nu med bara den känsliga topptraversen kvar. Förra gången var väldigt oplanerad och jag möttes av frusna fingrar och is på toppen och tvingades hoppa ner. Den här gången höll jag på att backa men tack vare Martin och Eriks lugnande beta från marken lyckades jag ta mig samman och slutföra. Jag rekommenderar inte folk att gå på det här problemet om de inte har väldigt bra koll på sitt psyke. Den är mycket seriös men samtidigt väldigt vacker och fin.

Dagen avslutades med att jag föll från toppgreppet på Imperator sittstart 8A, d’oh! Nästa gång…

1 kommentar:

Dan Gärdenfors sa...

Kalle, du kommer riva hela Kjuge i år! Jag är inte överraskad efter att ha sett dig prestera i måndags. Stort grattis!