torsdag 19 mars 2009

Pow pow, Göteborg drive-by

Sitter uppe i Göteborg nu. Känner mig tvungen att skriva. Igår var en fantastisk dag. Jag började med att snabbt göra ett gammalt projekt, sittstarten till Hand of Death i Mellby. Mycket häftigt problem som jag döpte till Kayser Såsett och står i graden 7C.

Därefter gick vi ner till problemet som var anledningen att jag kom upp. Chasing the Dragon. Jag stod och tittade på när de andra klättrade problemet och försökte förstå hur rörelserna fungerade. Därefter gick jag på problemet från start, första försöket. Om jag någonsin känt att allting i hela min kropp bara fungerat perfekt så var det nu. Jag gjorde allt rätt och helt plötsligt befann jag mig innan den svåraste slutrörelsen. Jag bestämde mig för att jag kunde göra den och gav 100 %. Det lönade sig och alldeles strax stod jag på toppen och visste inte vad jag skulle ta mig till. Det är ett mycket spektakulärt problem i en stil man annars inte finner ofta i Sverige.

Idag blir det skivblocket för att kolla in High Voltage!

5 kommentarer:

Anonym sa...

respekt!

/simon

Anonym sa...

Godt gået Kalle!!
/rené

Anonym sa...

Kiggede lige på 8a.nu
hvor der er to ud af to, som har graderet problemet til 8A.
De kalder dog problemet for Chaseing the Dragon.
Men det må da næsten være det samme!?
endnu engang godt gået Kalle!
/rené

Anonym sa...

http://kearneyjourney.blogspot.com/2009/03/chasing-dragon-aka-enter-dragons-ass.html

Odense Packing Crew sa...

Først Chasing the dragon og nu High Voltage, er du stadig velkommen i Göteborg Kalle :-) Vi ses jo lørdag i Kjuge.

Jens