onsdag 20 februari 2008

Jag, straffet och ångern

Så efter en knapp vecka på rymmen har jag bestämt mig för att ta mitt straff! Det är inte mer än rätt att så skall ske. Mitt brott, som jag ser det, bestod inte i att jag använde mig av "dreadlift" utan att jag blev fångad på bild. Det var på detta sätt jag lärde mig klättra och i gengren är jag en virtuos. Tydligen ligger gemene Kjugeklättrares etik och moral på ett helt annat plan och för massan böjer jag mig ödmjukast.

Som botgörare tycker jag det inte vara mer än rätt att jag bestämmer när, plats och metod är redan bestämd som jag ser det. Så jag kallar härmed till samling på Lördag den 23/2 vid den Stora eken vid Ferdinandblocket, ta med pof, krita, små/medelstora pinnar och ert allra hämndlystnaste jag för här skall uppsättas ett exempel. Vidare ber jag någon att noggrant dokumentera händelsen, dels för att folk skall veta att straffet är avtjänat och dels för att verka avsträckande i framtiden.
Väl mött/ Er allas ångerfulle Zigge

2 kommentarer:

lajfstajl sa...

haha jag kommer zigge! :)

zigge sa...

Dave, let me know if you need a translated version. It can be arranged...