tisdag 9 september 2008

En efterlængtad (?) comeback...

Så ær jag så sakteliga på væg tillbaka till verkligheten. Jag vill børja den hær bloggen med att definiera vad verkligheten ær. Hær kommer det:
* Verkligheten ær att vara på væg mot ett nytt mål (læs: Magic, Kjuge, Mallis...)
* Verkligheten ær att kunna kænna sig fri (læs: psicobloc)
* Verkligheten ær att kænna att det man gør ær utvecklande (læs: att varje dag bli livrædd)
* Verkligheten ær att bo dær man vill (læs: Boulder, Colorado)
* Verkligheten ær att umgås med folk man tycker om (læs: Team Lucky Loosers)
* Verkligheten ær...
Man vill egentligen bara att det ska kænnas gøtt men allt som jag skrivit hær jobbar jag hårt før att kunna uppnå. Då finns det inte plats før andra mål. Jag ær ledsen att bloggandet varit så tunt under sommaren men mitt intresse før klættring har legat på en negativ skala. Tack till Irish och Zigge før era bloggar. De lyser upp :)
Min klættring har under sommaren kortats ner till bara tre veckor. En vecka i Bohuslæn før sportklættring med Johnny Banan plus 1,5 veckor på Mallis før psicobloc med ett galet norrlandsgæng.
Vill ta upp den sjukast klætterolycka jag varit med om, det var nær Dr. Evil aka Midget, aka Hingsten aka Batman aka Batmidge aka Black Stallion aka Andreas Klarstrøm aka Klarran blev hængande uppochner i ett tak på mallorca. 15 meter upp øver vatten som var ca 1,5 meter djupt føll han baklænges ur en offwidthspricka (vilket vi andra trodde var hans forte), vilket føljdes av att hans fot som varit i sprickan fastnade. Mannen hængde och skrek som en stucken gris (høgst førståeligt) hængandes endast i ett fotankeljam. Under huvudet hade han ett riktigt kass fall som i bæsta fall skulle lett till allvarlig kroppsskada. EvilBat gør en øvermænsklig situp føljt av att han sliter ut foten ur jammet. Det kan tillæggas att alla som såg dramat var sækra på att den var bruten. Efter att foten ær løs støter han oførskræckt vidare och toppar sedan ut den 20 meter høga leden som slutar delvis øver en utskjutande aretekant. Under hela den hær episoden satt jag i ett no hands rest 5 meter under honom och tænkte øver hur jag skulle sluta klættra så fort jag lyckats komma ner till marken. Kjugekull med mera garanterar att vartenda ord i den hær historien ær sant, eller ungefær sant i alla fall.
Till næsta gång: A muerte!!!

6 kommentarer:

Anonym sa...

The original Daddy Bostream is back! Gött att höra. Men varför EvilBat? Bat förstår jag men varför Evil? Kan det hända att det ligger en historia bakom här? =)
//Tsunami

Pär sa...

Har du varit i Boulder, Colorado? Helvetet på jorden enligt mig.

lajfstajl sa...

Har fått en direktuppdatering: Evil Stallion blev øvertalad att testa en trippel mollbergare från 15 meter och magplaskade, vilket ledde till dubbla blåtiror och en øvergående sterilitet. Vi ønskar honom lycka till med detta

Anonym sa...

Senast jag träffa the Evil Stallion eller Evil Panda som jag väljer att kalla han var han ju inte direkt en simhoppare i världsklass. En och annan köttbulle med mindre imponerande plask kunde han kanske dra av en bra dag med gynsamma förhållanden och palt i magen. Är alltså inte speciellt förvånad att han går runt som en panda nu...
//Tsunami

Anonym sa...

Sanning och ondska är subjektiva begrepp. Jag är lika ond som Kalle är impotent och tar mycket illa vid mig av detta förtal.

Kalle var desperat och i god kamratlig anda försökte vi bara hjälpa honom, att utgången blev en fadäs för kalles del var inte vårat fel...Vi skickade in en välvillig spanior i Kalles tält med goda förhoppningar att ett tillstånd av "flinar" skulle uppstå. Tyvärr kunde inte Kalle slappna av så grejerna fungerade inte. Jag bevittnade själv hur en besviken spanior försökte lugna honom:
-It's ok Kalle.
Kalle-It's not ok! Get the fuck out of my tent.

Norrlänningarna därimot är fan onda:
Jag-är det inte lite högt att lära sig mollbergare härifrån.
Makkan-Nej det är ju perfekt! Man vill ju ha minst 5 meter för att hinna runt.

Mina ögon har nu fått normal färg, även blodprickarna i ögonvitorna har börjat försvinna. Men smärtan i själen av att ha blivit lurad läker alldeles för långsamt...

/Den gode herr klarström

lajfstajl sa...

Hahaha, priceless!