måndag 24 mars 2008

Back on track

Mödomsrovet 6A+

Jag och Pernille har efter sex dagars resande äntligen landat i kära gamla Köpenhamn igen. Vi har bouldrat på Kjuge, åkt skidor i fjällen och bouldrat på Kjuge. Vi har också kört bil, jävligt mycket bil... Jag är så fruktansvärt glad att slippa bilsätet åtminstone ett par dagar fram nu, fantastiskt. Det var riktigt skönt att varva klättring med skidåkning. Det kändes riktigt bra för kroppen att få göra något annat ett tag, även om man blir minst lika uppfuckad efter en dag i backen som efter en dag på Kjuge.

Kjuge idag var riktigt bra! Pernille gjorde den läskigaste och mest desperata bestigning av Fina Aréten jag någonsin sett. Riktigt ledsen att vi missade med kameran. Hon var fruktansvärt pumpad på de sista moven och kastade sig bokstavligen mellan greppen. Jag stod nere på marken och försökte ge någon form av beta för att styra upp det hela men det visade sig vara omöjligt. Hursomhelst så kom hon upp. Det gjorde även Zigge, Lill-Erik, Irish och jag. Najs!

För att vara påsk var det fruktansvärt lite folk på Kjuge. Gick lite vemodigt mellan blocken och undrade var alla de jävla Stockholmarna höll hus... Lyckades hitta ett par stycken i alla fall, däribland vår kära Sverigemästare i bouldering som hade rivit av bland annat Lithium. Mäktigt!

Ska ut i veckan igen. Åker till Marocco på tidag i nästa vecka för att köra rep i en månad så nu gäller det att hinna med så mycket Kjuge som möjligt.

Till nästa gång, passiv och aggressiv... Jag fyller år imorgon :)

3 kommentarer:

Nuggi sa...

REP? Faen det er jo for homo! Kjuge imorgen?

Nuggi sa...

Fortalte mig... rep er stadig homo, men kjuge er først torsdag ;)

lajfstajl sa...

aaah, det tål att tänka på... jag hör av mig :)