söndag 2 november 2008

Yangshou Climbing Festival

Efter ett par dagars klattring i fantastiska Yangshou var det dags for Kinas forsta klatterfestival. Eftersom vi inte var registrerade for att tavla sa var vi uppe i ottan och lyckades till slut fa tillstand att delta.
Dagen innan hade vi varit i Moon Hill och kande oss ganska genomkorda. Tagresan spokar fortfarande for oss och vi forsoker ta det lite lugnt. Saids satt att ta det lugnt ar att onsighta en 40 meters 8a rakt genom taket och vidare upp for intrikata tufasystem. Det var ett krig och Team Kanada som tittade pa alskar Said sen dess. Tror inte det finns nagot han kunde be dem om som de inte skulle gora direkt! Haha.
Jag kampar ocksa pa och jag ar sa glad for att det inte langre ar mitt psyke som stoppar mig. Nu kan jag helhjartat agna mig at den fysiska utmaningen och det kanns valdigt utvecklande.
Hursomhelst, tillbaka till tavlingen! Said tog en go tredjeplats efter att vi hade klattrat runt som galningar hela dagen. Pa slutet av dagen skrek jag mig uppfor 6c pa topprep :) Maktigt!
Idag vilodag med mycket internettid och kakor. Hoppas ni alla har det bra dar hemma.

Moon Hill, Yangshou

Inga kommentarer: