måndag 29 september 2008

Blog från bussen

Sitter på bussen från Oslo mot Göteborg. Det är millennium att kunna sitta och surfa samtidigt som man åker buss.

Gårdagen spenderades på ett av de häftigaste ställena på länge, Lier. 40-50 meter höga leder innebar för mig den värsta upplevelsen sen jag försökte onsighta Marathon 6a i Viks Kile. Jag lovar att det blåser en del på den väggen. Med en känsla av att vara Alex Huber på en 8b bigwall-onsight doggade jag mig upp för den svinigt skräckiga 7+/8- leden. Den hade allt, sprickor, slopers, crimps, dödsångest med mera. När jag kom ner var jag helt matt och satte mig och njöt av David Sjökvists send av Pakten 7c. Han klättrade den så kontrollerat så att jag fick för mig att testa ett flashförsök. Tack vare en sjukt ivrig betasprayning av både David och Erik Assum stötte jag på hela vägen till topps :)

004mod 
Dagen efter kunde jag bara klättra på förmiddagen så jag hade lämnat Jakobs trygga hem och sovit i Oscar Råströms säng. Oscar var i Stockholm och körde Bloxc Boulder Bonanza dvs söp sig dyngrak. Detta innebar i alla fall att jag kunde ta sängen och tidigt dagen efter begav jag och Andreas Klarström oss ut mot projektet för dagen, Stalker 7C. Det visade sig vara en riktig klassiker och jag sände den i fjärde. Blev riktigt glad då jag varit orolig för hur formen är på bouldersidan. Det kändes bra. Avslutar dagens blog med ett par bilder från Stalker.

048mod 050mod 052mod Foto: Andreas Klarström

2 kommentarer:

zigge sa...

Bra jobbat Kalle, du är stark som en oxe! Hur gick det för Andreas?

Anonym sa...

Andreas fick bara gå hem och skamma sig...