fredag 25 januari 2008

...eller hårdare än Sonic?

Det är märkligt hur man kan tro att något är så självklart och sen bara ett par minuter senare så förändras hela den världssanning man förut tog för givet ;) Tydligen är Pinocchio 7B. Detta är en sanning jag aldrig har hört förr men eftersom det är två personer som båda skrivit att det ÄR så så måste det väl vara sant? För dessa personer? För alla? Jag var under uppfattningen att konsensus gällde och på Kjuge trodde jag att detta baserade sig på vad som skrevs i forumet på modersidan. Måste ha missat debatten helt :P hehe. Detta måste då innebära att jag, som tycker att Sonic är något lättare än Pinocchio (som är 7B), nu nedgraderar Sonic till 7A+!!!
Ledsen för min dåliga ironi. Jag vill inte gradera ner Sonic. Min poäng är bara att det är vanskligt när en auktoritär person säger sig veta en grad utan att basera detta på konsensus. Jag menar att man bara kan anta vilken grad som gäller om man baserar graduppskattningen på vad man själv tycker. Det kanske till och med så att Pinocchio är konsensus 7B och i så fall böjer jag mig.
Jag tycker den är 7B+!

Halmstad och Sverigecup imorgon, har stora förväntningar på vad herr Gross lyckas skruva upp :)
Jag på Sonic 7B+(?), gaston gaston...

2 kommentarer:

Irish Dave sa...

I counldnt really comment on how Sonic and Pinocchio compare but NOW I CAN!!!!!!! Yes,It is true.Today Sonic had its first Irish ascent.An historic day for both the problem and me.Had tried it good few times before always coming off going for the gaston with left hand.Today i got it first try of the day.DAY FLASH!!!!Anyway,I dont wanna comment on what grade these problems deserve but i think Sonic is definately the harder of the two.Two great problems irrespective of grade.Nobody needs to debate that,do they?

Anonym sa...

7B+ på Pinocchio...