torsdag 22 oktober 2009

Eftermiddag på Hultastenen

Igår åkte jag och Tobbe ut till Hulta. Tanken var att prova formen på lite hårdare grejer. Sist jag var på Kjuge fick jag faktiskt gjort två problem jag aldrig klättrat tidigare, Eskapism och Snapphanen, men nu var det alltså dags att testa de lite hårdare grejerna.

Vi började köra på Kråkan 7C+. Ett problem som har samma sittstart som den framtida klassikern Benchmark 7B+ sittstart och den mycket framtida klassiken Bo Ko. Riktigt nice och fick ihop den ganska snabbt. Tobbe hissade den Skånska fanan och gjorde A.O.G. sittstart, trots att det bar emot ;) Starkt jobbat. Det var en tangering av hans personbästa, Ferdinand sittstart.

Efter detta kritade jag upp Benchmark 7B+ (grad 7C+ ;) ) och fick gått den efter några försök. Jag hävdar att det är Sveriges bästa boulderproblem som jag testat än så länge. Helt fantastisk sloperklättring med lite highballkänsla på toppen.

Tobbe gjorde några press på Mamma Mu 7C men vi gick ganska snabbt vidare till Högmod 7C+. Vi var båda blanka, men jag insåg det lite tidigare än vad Tobbe gjorde. Till slut satte vi oss i bilen och körde hemåt. En riktigt bra dag :)

1 kommentar:

Harald sa...

Grattis till er båda!