söndag 26 april 2009

Örebro, förstabestigningar och Maestro


Jag är i Örebro, min mäktiga husbil är sönder men det gör inte så mycket. Här finns mycket klättring verkar det som. Igår var jag vid Björnfallet ooch etablerade tre nyturer: Santa Klas 7A+, Eskilstulna moves sittstart 7B+ och Bakdörren 7B+. Ett fint block som förtjänar ett besök om ni kommer förbi.

Idag blev det först lite goa problem på ett ensamt block i närheten av där jag bor, Ånnaboda, innan jag ensam åkte vidare mot Rosendal och Lägerbålsblocket. Jag hade bråttom eftersom solen var på väg ner så det blev halvsprångmarsh upp till blocket och sen snabbt betaletande innan jag började pressa. Jag lyckades göra problemet men en lite småjobbig grej var att jag i ett av pressen kände något konstigt inne i ena långfingret. Nu är det lite ömt men hoppas inte det är något allvarligt.

3 kommentarer:

Martin sa...

Grymt Kalle,
Jag blev rörd och road!
från en ensambouldrare till en annan, jag har börjat lyssna på musikmaskin hela tiden, då får man en viss yttre stimulans, ett alternativ till att prata med kameran, bara ett tips.

Martin

Anonym sa...

Najs Kalle.

Jag blir nostalgisk! På 4,5 år i örebro hinner man klättra många problem i Rosendal. Fick dock aldrig gjort maestro sitten men ståstarten fick jag ihopa. Vad tycker du om graden på ståstarten Kalle? Den var graderad V9 från början men vi tvistade mycket om 7B-7B+. Gjorde du några andra klassiker+ MVH Samuel.

lajfstajl sa...

ok martin, ska testa musik nästa gång. jag tycker inte riktigt om att vara ute ensam, man blir så medveten om allt och så börjar man prata för sig själv.

jag har tidigare klättrat dreamline som jag tyckte var 7C och ståstarten till Maestro som jag då reggade som 7B. tror det kan stämma rätt så bra. fett ställe i alla fall.