torsdag 30 april 2009

Nockeby driveby


De ska akta sig stockholmarna, om jag får minsta chans till en FA medan jag är här kommer jag döpa den till Drajvbaj :)

Hursomhelst, jag är i Stocktown nu. Igår slöt jag upp med Peter “Crazy Pete” Bosma, Geir “Betabastard” Söderin och Jocke “HipHop” Berglund. Det var en mäktig session och Nockeby fick se en hel del bestigningar. Geir lyckades med Moonlander 7C och Armstrong 7C+ efter att verkligen ha straffat sin kropp i jakt på beta :)

Jocke gjorde Moonlander 7C och en FA till höger runt hörnet. En fin aréte som går snett upp åt höger. Namn och grad efterfrågas :)

Peter så hur solid ut som helst på sitt första försök på projektet Armstrong sittstart men flög av precis i slutet. Han tog sig samman och i nästa press så verkligen gled han igenom problemet (se video).

DSC_0127mod Peter Bosma på FA av Armstrong sittstart 8B

Själv var jag duktigt sliten i hela kroppen efter min Örebrovistelse men lyckades ändå flasha Moonlander 7C och var riktigt nära att även flasha Armstrong 7C+. Gjorde den i tredje försöket.

Så vad vill jag komma tillbaka till? I princip allt på hela den sidan av stenen är superklass. Nockeby shooting, Moonlander + Armstrong sittstart, Stillehetens Hav + projekt sittstart. Riktigt go sten!

4 kommentarer:

Kanada Jimmy sa...

Förjävla imponerande. Svårt att tro att det är en 8B med tanke på hur enkelt det såg ut.

Bruno sa...

Grymt allihopa! Är Jockes nya areten på den taggade sidan höger om uppvärmningsproblemet?

Anonym sa...

Grymt jobbat gratis till er båda :)
/Gross

Irish Dave sa...

Well done lads! Respect!