lördag 2 oktober 2010

Oslo update

Det som slår mig hårdast efter två dagar på Oslogranit är hur ont jag har i fingrarna. Kan märka hur bortskämd och tjock jag blivit av att bo i Kbh. Kan knappt crimpa längre och har definitivt glömt allt om hur man står på små steg. Idag har jag utöver detta blivit till allmänt åtlöje. Då jag följer Snikens devis om att light is right så reser jag med endast handbagage på touren. Detta innebar idag att jag istället för moderiktig klätterväska hade två matpåsar med mina grejer i. I kombination med att jag glömt klätterbyxor och nu får klättra i röda lånkalsonger stållångbenstyle och att jag har en röd skogshuggarkeps är synen av mig på klippan minst sagt mäktig. Har klättrat runt i många fina områden och bilder kommer förhoppningsvis inom en snar framtid.

Nu blir det balkankonsert i centrala Oslo och Sniken skriker på mig att vi ska möta Mackan om 10 minuter. Nu kör vi!

Inga kommentarer: