måndag 20 september 2010

Nya upptäckter och en nostalgitripp…

Hela sommaren har jag (Ola Olsson) hört talas om denna nya lilla klippa som boulderletarna Ehmann/Burgess nyligen hittat, dom pratade särskilt varmt om en lång travers som skulle bli en låååång resa. För ett par veckor sedan fick jag så äntligen möjlighet att besöka denna plats. Nu när jag stod framför förstod jag vad dom menade, den e sjukt lång, men med ganska stora grepp, jag tänkte att den kan vi kanske riva av idag. Efter lite uppvärmning var min plan att jobba in alla moven för att slutligen göra ett par press på hela. Jag kom 2/3 (när jag jobbade in moven) sen var jag helt slut och axlarna gjorde sig påminda i några dagar efteråt, vilken käftsmäll. Mycket imponerad av Burgess som har gjort 2/3 av traversen och det är bara en tidsfråga innan han sänder. Kör hårt JB…

Traversen med stort T (ca 3/4 syns på bilden)

I söndags gjorde jag, Lisa, Miffo(hund) samt Erik en tur till Torsebro för att få en liten nostalgiresa. Oj, vad det hade mossat igen. De klassiska linjerna var väl OK men ¾ var igenväxt. Eftermiddagen bjöd dock på några schyssta problem, rövarhistorier från ”då det begav sig” samt en väldigt skitig hund. Hela kvällen ägnade jag & Lisa åt att tvätta Miffot…

Lisa gör "Sötsurt" på Sockerbiten.

Erik klättrar "Sekten Sittstart" (sparsamt borstad).

Via Direkt...kan jag hjälpa till till med något?


3 kommentarer:

stefan sa...

Hej mitt namn är stefan, jag har bara en fråga, det var ju länge sen du screv det där med traversen men var är den? Traversen med stort t som du screv☺.hade verkligen varit fint om du kunde hjälpa En så lång travers är ju sällan.
Mvh stefan
stefan.dilger@googlemail.com

Unknown sa...

Jag vill också veta! Travers i bokskog ser mycket trevligt ut.

Olle Eriksson sa...

Det vill jag ockskå veta! Kom igen nu, det är 2018 nu.. :)