lördag 3 januari 2009

Kaaallt....

Åkte upp till Kjuge igår för att sluta upp med Odense Packing CREW som bodde i Franska Stugan över nyår. Väl där visade det sig svårt att hitta dem i den stora skogen och jag sprang istället ihop med Adnan och Ulrika borta vid Sick'ard. Det visade sig att Ulrika precis gått Rockstar 7A och krigat sig igenom utsteget. Stort grattis! Jag och Adnan jobbade lite på Sick'ard men med helgens -10 grader visade det sig vara allt för kallt. Varje gång man lyfte ravi från marken kändes det som att fingrar, leder och senor bara skulle spruta överallt. Vi gick vidare mot något soligare Sonic där Ulrika jobbade på Fina Areten och Adnan på Huggsexa. Båda såg starka ut. Jag däremot kunde nästan inte lyfta från Sonic ståstart och jag gav upp klättring den dagen inombords. Vi gick vidare mot Lithium och jag gick igenom betan på lågstarten igen trots mitt nederlag på Sonic. Allt kändes hårt... Innan vi skulle gå vidare tog jag ett press från start och surprise surprise, jag hade tre fingrar i stora greppet i taket nästan kontrollerat. Jag blev så förvånad att jag släppte taget. D'oh! Efter det gick det neråt och jag bestämde mig för att det räckte för den dagen.

Jag tog mig tillbaka till Franska Stugan och blev nästan inte insläppt i huset eftersom de trodde att jag var en främmande man med ett jaktgevär (?!?). Trots missförståndet hade vi en riktigt trevlig kväll och jag lyckades med projektet att få Simon att dricka massor med Guiness :)

DSC_0002liten

Odense Packing CREW (Simon ligger under bordet med alla Guinessburkar)

Dagen efter packade vi ihop stugan och sen var det raka vägen ut till Lithium igen. Fyra försök behövdes men till slut fick jag den :) Topouten blev gjord i kraftigt snöfall och jag slog nästan världsrekord i att ramla av högst upp ifrån Litium lågstart 8A. Verkligen glad att få gjort den och är verkligen glad för den häftiga betan. Åtta fotflytt på tre handflytt :)

DSC_0038liten

DSC_0063

DSC_0072liten

Efter Lithium snöade det så kraftigt att vi nästan gav upp men till slut provade vi lite på Stora Björn 7B+. Tyvärr gick det inte alls bra för någon av oss då allt var blött av snö :(

DSC_0085liten

Claus Vedel på Stora Björn 7B+

Nu sitter jag hemma och har värmt upp mig med en dusch och fått en semla :) Lajfstajl!

5 kommentarer:

Tobbe sa...

snygga bilder :D missa inte:
boulderfreak.blogspot.com
nice ass :D
ha de
/Tobbe

Pernille sa...

WAAAAAAAAAAAAAAAAAAAOOOOO Kalle;-) Hvor ER du sej!!! (er det nok???...) Stort gratis til dig:-)
Pernille

Anonym sa...

Grattis Kalle! Att toppa ut Lithium lågstart... undrar hur det skulle kännas...? :-)

Anonym sa...

Fan asså en semla, det låter lajfstajl/ Gross

Anonym sa...

Mæktigt Tollen! Men att fira med en semla långt innan semledagen ær ju rett og slett omoraliskt. Du bør skamme deg =)