torsdag 10 januari 2008

Projekt???

Ok, nu vill jag en gång för alla klargöra denna uppenbarligen centrala fråga. Så fort jag pratar med någon som inte varit i Kjuge på ett tag så kommer den: Finns det verkligen något kvar att klättra i Kjuge? Hell yeah!!! Fråga mig aldrig igen, det finns så fruktansvärt mycket nytt att göra så att det känns som en personlig förolämpning att ens behöva svara :) Problemet för mig är bara att allt är svinhårt eller lite farligt, just nu är jag inte redo för något av det.

Projektspaning

Här kommer en liten lista på de mest eftertraktade FA i Kjuge så att den nyturssugne vet vart man ska gå:

10. Projektnamn: ?
Beskrivning: Den riktigt höga väggen på andra sidan Linds Långa...
Ca grad: 7A (10+ m, crux i slutet)
9. Projektnamn: Fokus
Beskrivning: Väggen på blocket till vänster om Gladiator, över staketet
Ca grad: 8A
8. Projektnamn: Hidden Dragon
Beskrivning: Sittstart till Kung Fu
Ca grad: 8B
7. Projektnamn: Skål
Beskrivning: Linjen mellan Gilette och Gastonaréten
Ca grad: 8A
6. Projektnamn: Vägen till Rom (eller hur var det Gudde?)
Beskrivning: Sittstart till S.P.Q.R.
Ca grad: 8A
5. Projektnamn: Sir Psyko direkt
Beskrivning: Mitt emot Linds långa...
Ca grad: 8B
4. Projektnamn: Den tunna, röda, fina, hårda, crimpiga linjen
Beskrivning: Linjen runt hörnet till höger från Casperssens Aréte
Ca grad: 8A
3. Projektnamn: Huggsexa sittstart
Beskrivning: Sittstart till Huggsexa
Ca grad: 8B/8B+
2. Projektnamn: ...men ingen vill dö aka Sumo
Beskrivning: Aréten till vänster om Alla vill till himmelen...
Ca grad: 7C+
1. Projektnamn: Tunn Luft aka le Stroumpf
Beskrivning: Stora taket under Lust, höger om 2001, en rymdodyssé.
Ca grad: 8B+/8C

Julien Nadiras provar Tunn Luft 8B+/8C


Bubblare: Projektnamn: Jumping into respiratorzone
Beskrivning: Att toppa ur Stepping into wheelchairzone
Ca grad: 7C

3 kommentarer:

Jimmy sa...

Fan! jag som hade annat för mig i helgen... men då får det väl bli kjuge!!! :D

Anonym sa...

Bra lista Kalle!
Frågan är: Skall man börja uppifrån och spara det bästa till sist, eller kasta sig rakt ut i Tunna Luften. Hur som helst är det väl bara att börja ticka...

Anonym sa...

Vi kan iallafall titta på projekten.
//Dan Hansen