måndag 4 maj 2009

Kullenkänsla på Kjuge... (Premiärblog av Ola Olsson)

För ett par helger sedan var Jönköpingsklättrarna Hampus Pakkala-Räf & Patrick Olander nere och slet hud på Kjuge. Efter en lördag bestående av klättring, vin & guitarhero gav vi oss av till Hultastenen som fick några klassiska bestigningar (Illviljan & Döderhultaren) och en hel del försök & fall på Mamma Mu. Döderhultaren hade fått nog av bestigningar och valde att släppa taget om start-underclings-crimpen, nu är cruxet att lyfta o göra första movet (ca ett + hårdare). Påverkar kanske dom hårdare linjerna också nu när man får bränna en del pulver på starten...
Denna söndagen (3 Maj) var det ganska folktomt på Kjuge (förutom pensionärernas femkamp) och jag fick lite vinterkänsla då det oftast är tomt mellan blocken. Den där vinterkänslan försvann ganska snabbt... Lisa lyckades sända "Barbara Bush", ett superproblem på stora grepp och jag sände det bortglömda problemet "Frustück" och höll på att få en 50-60 kg sten över mig. Toppen på "Frustück" är nu ett minne blott (vi bände bort blocket med en stålborste innan någon olycka inträffar) men det påverkar inte graden eller några andra problem.

Dessa händelser + den numera svikande friktionen kan jag bara tolka på ett sätt, repsäsongen har börjat och Kullen kallar på mig...

Inga kommentarer: