onsdag 14 oktober 2009

Østmarksetra

Sitter på bussen på väg hem från Oslo. Igår åkte jag ut med Øyvind till Østmarksetra. Han visade mig till ett problem han har satt upp som heter Mester Yoda 8A. En vacker, stor linje uppför en lätt överhängande häll. Värmde upp på Eggen höjre 7A och satte sen igång. I de första försöken hade jag lite problem med startmoven men så fort det löste sig och jag fått perfekt beta lyckades jag hålla ihop det hela vägen.

Efter Mester Yoda körde vi på ett projekt som kallade Eggen venstre och Øyvind var riktigt nära att få ihop det. Nästa gång man.

DSC_0088 DSC_0089

Karl på Eggen venstre, projekt i Østmarksetra.

Sist av allt gick vi till ett annat riktigt häftigt projekt som jag inte vet vad det kallas. Øyvinds beta innehåller ett helt fruktansvärt gastonmove till ett litet undercling för att sen stöta vidare till en bra kant. Ojojoj, 8B? Jag hittade en annan sekvens med en mycket aggressiv kneedrop och ett nyframborstat grepp men jag hade inte nypet för det den här gången. Riktigt läcker. Inga bilder tyvärr. Var för upptagen med att klättra :)

Min bicep höll ihop hela dagen och jag skickar stora tack till Anoushka, min sjukgymnast. Tillbaka till livet med klättring :)

Inga kommentarer: